Ο χρήστης Εργαζόμενοι στο θέατρο τη μουσική τον πολιτισμόκοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
·
Κραυγή αγωνίας από ηθοποιούς, χορευτές και καλλιτέχνες του κινηματογράφου. Όλα τα χρόνια των σπουδών τους πάνε στράφι. Βοηθήστε να σταματήσει η αδικία. Να…
SECURE.AVAAZ.ORG
***
Κραυγή αγωνίας από καλλιτέχνες. Στηρίξτε για να αποκατασταθεί το δίκαιο
Αυτό το ψήφισμα αναμένει έγκριση από το Avaaz: Ψηφίσματα Πολιτών
3.000
2.025
2.025 υπογραφές. Ας φτάσουμε τις 3.000
Γιατί είναι σημαντικό;
Κραυγή αγωνίας από ηθοποιούς, χορευτές και καλλιτέχνες του κινηματογράφου. Όλα τα χρόνια των σπουδών τους πάνε στράφι. Βοηθήστε να σταματήσει η αδικία. Να υπογράψει επιτέλους ο υπουργός Παιδείας το ψηφισμένο νομοσχέδιο για την διαβάθμιση και την ισοτιμία των πτυχίων των καλλιτεχνών (4481, άρθρο 79 ‐ Φ.Ε.Κ. Α 100 ‐ 20/7/2017).
Αγαπητοί φίλοι και φίλες, καλλιτέχνες και μη… Το νέο ψηφισμένο από τη Βουλή, νομοσχέδιο, από τον Ιούλιο 2017, για την διαβάθμιση και ισοτιμία των πτυχίων δραματικής τέχνης, ενώ έχει υπογραφεί από την Υπουργό Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, ο Υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου δεν το υπογράφει. Αν δεν υπογράψει την κοινή υπουργική απόφαση σε 2 περίπου μήνες ο νόμος δεν θα ισχύσει!!!! (για να ισχύσει οποιοσδήποτε νόμος που ψηφίζεται στη Βουλή, πρέπει να υπογραφεί από τον αρμόδιο υπουργό το αργότερο μέσα σε έξι μήνες από τότε που θα δημοσιευτεί στο Φ.Ε.Κ.).
Φίλες και φίλοι.... Η καλλιτεχνική παιδεία στην Ελλάδα είναι αδιαβάθμητη. Εδώ και είκοσι χρόνια παλεύουν οι καλλιτέχνες να διαβαθμίσουν τα πτυχία που παίρνουν από το ΥΠΠΟ (μετά από εξετάσεις στις κρατικές επιτροπές του) και το Υπ. Παιδείας αρνείται να το κάνει. Η συνέπεια αυτού είναι να έχουμε φτάσει σήμερα το 2017, λόγω των ευρωπαϊκών και των νόμων της τρόικας να μη διαθέτει κανένας καλλιτέχνης πτυχίο ικανό να αποδείξει στον οποιονδήποτε επίτροπο την ιδιότητά του. Αυτό τους καθιστά ισοδύναμους των ερασιτεχνών και τους αναγκάζει να εργάζονται σε συνθήκες απόλυτης απαξίωσης. Ο κόσμος βλέπει τα λαμπερά αστέρια για όσο διάστημα λάμπουν και νομίζει ότι ο καλλιτέχνης χαίρει εκτίμησης. Δεν είναι όμως έτσι. Πίσω από τα λαμπερά αστέρια που φαίνονται υπάρχει ένα τεράστιο πλήθος άξιων ανθρώπων της τέχνης που σπούδασαν, εργάζονται, πληρώνουν φόρους, στελεχώνουν τα θέατρα, τα χορευτικά ανσάμπλ ,τις ταινίες, τις ορχήστρες χωρίς να έχουν καμία δυνατότητα να αποδείξουν με χαρτιά τις σπουδές τους . Και αυτό γιατί το Υπ. Παιδείας αρνείται να αναγνωρίσει τα πτυχία του Υπ Πολιτισμού. Η καλλιτεχνική παιδεία υπήχθη στο Υπ. Πολιτισμού με τον νόμο 1158/83 της Μελίνας Μερκούρη. Από τότε και μέχρι σήμερα η καλλιτεχνική παιδεία ανήκει στο ΥΠΠΟ. Αλλά χρειάζεται την διαβάθμιση του Υπ. Παιδείας για να αποκτήσει ισχύ ως προς το εκπαιδευτικό κομμάτι. Και αυτό δεν λύνεται, για λόγους που παραμένουν αδιευκρίνιστοι και επιφέρουν ένα σωρό αδικίες πάνω στις πλάτες των καλλιτεχνών παρουσιάζοντας τους ,μετά από όσες σπουδές κι αν έχουν κάνει στην τέχνη τους ως Αποφοίτους Λυκείου ή Γυμνάσιου. Η συνέπεια είναι τα παιδιά στα Μουσικά γυμνάσια να μη διδάσκονται τα όργανα από τους ενδεδειγμένους δάσκαλους αλλά από θεωρητικούς που έχουν κάνει και λίγο μουσικό όργανο. Να μην μπορούν να διδαχτούν χορό στα καλλιτεχνικά γυμνάσια από χορευτές και θέατρο από ηθοποιούς. Οι καλλιτέχνες να μην μπορούν να αποδείξουν τι έχουν σπουδάσει σε κανέναν τομέα του δημόσιου. Και οι διοικήσεις των πολιτιστικών θεσμών να περνούν σιγά στα χεριά γραφειοκρατών ή θεωρητικών της τέχνης. Στηρίξτε το ψήφισμα μας για το δικαίωμα στην καλλιτεχνική εκπαίδευση. Για το δικαίωμα του πολίτη να είναι μόνο καλλιτέχνης. Η τέχνη είναι πεδίο εκπαίδευσης και εργασίας αυτόνομο και ολοκληρωτικό. Ο Κάρολος Κουν έλεγε στους μαθητές του: " αποφασίστε αν θα γίνετε φιλόλογοι ή ηθοποιοί". Η θεωρητική κατάρτιση στην τέχνη είναι πολύ σημαντική αλλά δεν συμβαδίζει απαραίτητα με την καλλιτεχνική δεξιότητα και πνευματική δυνατότητα του καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει την δυνατότητα να ορίζεται ως τέτοιος ανεξάρτητα από το τι άλλες σπουδές έχει κάνει. Η αξία των πτυχίων των καλλιτεχνικών δεν πρέπει να είναι συνάρτηση των άλλων σπουδών του καλλιτέχνη. Πρέπει να στέκουν αυθύπαρκτα. Το Υπ. Παιδείας πρέπει να καταλάβει ότι αν δεν αναγνωρίσει με κάποιον τρόπο τα πτυχία του ΥΠΠΟ νομιμοποιούνται τέσσερις γενιές καλλιτεχνών να εγκαλέσουν όλους τους υπουργούς και των δυο υπουργείων για όλα αυτά τα χρόνια, για συνέργεια στην έκδοση άκυρων πτυχίων. Και αυτό είναι παρά πολύ σοβαρό. Στηρίξτε τον αγώνα των καλλιτεχνών για την αναβάθμιση της τέχνης.
Αγαπητοί φίλοι και φίλες, καλλιτέχνες και μη… Το νέο ψηφισμένο από τη Βουλή, νομοσχέδιο, από τον Ιούλιο 2017, για την διαβάθμιση και ισοτιμία των πτυχίων δραματικής τέχνης, ενώ έχει υπογραφεί από την Υπουργό Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, ο Υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου δεν το υπογράφει. Αν δεν υπογράψει την κοινή υπουργική απόφαση σε 2 περίπου μήνες ο νόμος δεν θα ισχύσει!!!! (για να ισχύσει οποιοσδήποτε νόμος που ψηφίζεται στη Βουλή, πρέπει να υπογραφεί από τον αρμόδιο υπουργό το αργότερο μέσα σε έξι μήνες από τότε που θα δημοσιευτεί στο Φ.Ε.Κ.).
Φίλες και φίλοι.... Η καλλιτεχνική παιδεία στην Ελλάδα είναι αδιαβάθμητη. Εδώ και είκοσι χρόνια παλεύουν οι καλλιτέχνες να διαβαθμίσουν τα πτυχία που παίρνουν από το ΥΠΠΟ (μετά από εξετάσεις στις κρατικές επιτροπές του) και το Υπ. Παιδείας αρνείται να το κάνει. Η συνέπεια αυτού είναι να έχουμε φτάσει σήμερα το 2017, λόγω των ευρωπαϊκών και των νόμων της τρόικας να μη διαθέτει κανένας καλλιτέχνης πτυχίο ικανό να αποδείξει στον οποιονδήποτε επίτροπο την ιδιότητά του. Αυτό τους καθιστά ισοδύναμους των ερασιτεχνών και τους αναγκάζει να εργάζονται σε συνθήκες απόλυτης απαξίωσης. Ο κόσμος βλέπει τα λαμπερά αστέρια για όσο διάστημα λάμπουν και νομίζει ότι ο καλλιτέχνης χαίρει εκτίμησης. Δεν είναι όμως έτσι. Πίσω από τα λαμπερά αστέρια που φαίνονται υπάρχει ένα τεράστιο πλήθος άξιων ανθρώπων της τέχνης που σπούδασαν, εργάζονται, πληρώνουν φόρους, στελεχώνουν τα θέατρα, τα χορευτικά ανσάμπλ ,τις ταινίες, τις ορχήστρες χωρίς να έχουν καμία δυνατότητα να αποδείξουν με χαρτιά τις σπουδές τους . Και αυτό γιατί το Υπ. Παιδείας αρνείται να αναγνωρίσει τα πτυχία του Υπ Πολιτισμού. Η καλλιτεχνική παιδεία υπήχθη στο Υπ. Πολιτισμού με τον νόμο 1158/83 της Μελίνας Μερκούρη. Από τότε και μέχρι σήμερα η καλλιτεχνική παιδεία ανήκει στο ΥΠΠΟ. Αλλά χρειάζεται την διαβάθμιση του Υπ. Παιδείας για να αποκτήσει ισχύ ως προς το εκπαιδευτικό κομμάτι. Και αυτό δεν λύνεται, για λόγους που παραμένουν αδιευκρίνιστοι και επιφέρουν ένα σωρό αδικίες πάνω στις πλάτες των καλλιτεχνών παρουσιάζοντας τους ,μετά από όσες σπουδές κι αν έχουν κάνει στην τέχνη τους ως Αποφοίτους Λυκείου ή Γυμνάσιου. Η συνέπεια είναι τα παιδιά στα Μουσικά γυμνάσια να μη διδάσκονται τα όργανα από τους ενδεδειγμένους δάσκαλους αλλά από θεωρητικούς που έχουν κάνει και λίγο μουσικό όργανο. Να μην μπορούν να διδαχτούν χορό στα καλλιτεχνικά γυμνάσια από χορευτές και θέατρο από ηθοποιούς. Οι καλλιτέχνες να μην μπορούν να αποδείξουν τι έχουν σπουδάσει σε κανέναν τομέα του δημόσιου. Και οι διοικήσεις των πολιτιστικών θεσμών να περνούν σιγά στα χεριά γραφειοκρατών ή θεωρητικών της τέχνης. Στηρίξτε το ψήφισμα μας για το δικαίωμα στην καλλιτεχνική εκπαίδευση. Για το δικαίωμα του πολίτη να είναι μόνο καλλιτέχνης. Η τέχνη είναι πεδίο εκπαίδευσης και εργασίας αυτόνομο και ολοκληρωτικό. Ο Κάρολος Κουν έλεγε στους μαθητές του: " αποφασίστε αν θα γίνετε φιλόλογοι ή ηθοποιοί". Η θεωρητική κατάρτιση στην τέχνη είναι πολύ σημαντική αλλά δεν συμβαδίζει απαραίτητα με την καλλιτεχνική δεξιότητα και πνευματική δυνατότητα του καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει την δυνατότητα να ορίζεται ως τέτοιος ανεξάρτητα από το τι άλλες σπουδές έχει κάνει. Η αξία των πτυχίων των καλλιτεχνικών δεν πρέπει να είναι συνάρτηση των άλλων σπουδών του καλλιτέχνη. Πρέπει να στέκουν αυθύπαρκτα. Το Υπ. Παιδείας πρέπει να καταλάβει ότι αν δεν αναγνωρίσει με κάποιον τρόπο τα πτυχία του ΥΠΠΟ νομιμοποιούνται τέσσερις γενιές καλλιτεχνών να εγκαλέσουν όλους τους υπουργούς και των δυο υπουργείων για όλα αυτά τα χρόνια, για συνέργεια στην έκδοση άκυρων πτυχίων. Και αυτό είναι παρά πολύ σοβαρό. Στηρίξτε τον αγώνα των καλλιτεχνών για την αναβάθμιση της τέχνης.
ΕΔΩ ΨΗΦΙΖΟΥΝ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου