Βανδάλισαν τον «κόκκινο άγγελο» του Π.Φαλήρου - Τι δηλώνουν δήμαρχος και εικαστικός
- 16
Ευρύ πεδίο διαφωνιών έχει ανοίξει ο κόκκινος φτερωτός άγγελος που δεσπόζει στην είσοδο του Παλαιού Φαλήρου. Όσοι καταδικάζουν τον συμβολισμό του γλυπτού «Phylax», δημιούργημα του εικαστικού Κωστή Γεωργίου, στηρίζουν την κριτική τους στο θέμα της προσβολής των χριστιανικών ηθών, ενώ γίνεται λόγος ακόμη και για στοιχεία σατανισμού και μαύρης μαγείας που ενυπάρχουν στο έργο, όπως διατείνονται ορισμένοι. Οι αντιδράσεις κορυφώθηκαν με τον βανδαλισμό του γλυπτού.
Μετά τα λεκτικά πυρά των τελευταίων 24ωρων σε μέσα ενημέρωσης και κοινωνικά δίκτυα, άγνωστοι πέταξαν λευκές μπογές στο έργο του κ. Γεωργίου, το οποίο τοποθετήθηκε σε στύλο ύψους οκτώ μέτρων σε περίοπτη θέση στην είσοδο του Παλαιού Φαλήρου.
Στον «πόλεμο» που έχει ανοίξει για το έργο, με κατοίκους να επιχειρούν την απόσυρσή του μετά τη συγκέντρωση υπογραφών, ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης, απαντά μέσω του in.gr, πως το γλυπτό δεν πρόκειται να αποσυρθεί και πως η εποχή του σκοταδισμού και του μεσαίωνα δεν υφίσταται πλέον.
Αποκρούοντας του ισχυρισμούς περί συσχέτισης του γλυπτού με τον σατανισμό, τονίζει ότι είναι απαράδεκτη η δαιμονοποίηση έργου τέχνης και η κριτική προς όφελος πολιτικών συμφερόντων. Δεν αποκλείει τα «πολιτικά παιχνίδια» να έχουν προκαλέσει τον σάλο των τελευταίων ημερών.
Επισημαίνει ότι το έργο αποτέλεσε δωρεά ενός διεθνούς εμβέλειας καλλιτέχνη, το οποίο εγκρίθηκε από την οικονομική επιτροπή του δήμου.
«Το έργο τέχνης, είτε βρίσκεται σε ιδιωτικούς είτε σε δημόσιους χώρους, σαν στόχο έχει να δημιουργήσει δονήσεις και ερωτηματικά, για να αμφισβητήσει την στατική ισορροπία και να καλέσει το θεατή να συμμετάσχει στο πεδίο της τέχνης και της επικοινωνίας, σε ένα επίπεδο πέραν του ρεαλισμού. Αυτός ήταν, αυτός είναι και αυτός θα είναι ο σκοπός της τέχνης. Διαφορετικά, αν το έργο στέκει στο πόστο του αδιάφορο και άνευ ''φορτίων'', είναι ένα ''ξερό δένδρο'', δίχως αντήχηση και εκτόπισμα. Στην περίπτωση του ''PHYLAX'', έγινε από μερίδα πολιτών η απόλυτη διαστρέβλωση στη θεώρηση και τη λογική του έργου» δήλωσε στο in.gr ο εικαστικός, Κωστής Γεωργίου.
Απαντώντας στην κριτική που έχει ασκηθεί στο έργο του και επιχειρώντας να καταρρίψει τους ισχυρισμούς που συνδέουν το γλυπτό με τον σατανισμό, επισημαίνει: «Όποιος παρακολουθεί την δουλειά μου, γνωρίζει κατ'απόλυτο τρόπο ότι αποφεύγω πάση θυσία την συνάρτηση των έργων μου με στενούς συμβολισμούς αλλά και σχήματα (πολιτικά, οικονομικά, θρησκευτικά), για να παραμένω ελεύθερος και απρόσβλητος από έξωθεν επιδράσεις».
Τονίζει ακόμη ότι ο διάβολος μάλλον κατοικεί στις σκοτεινές ψυχές και τρέφεται στα λιβάδια των τοξικών υπάρξεων. «Τον συναντάς στην κακία, το μίσος, την εμπάθεια, τον εγωισμό και την αλαζονεία, χαρακτηριστικά τα οποία νομίζω ότι τα απαντά κανείς στις πράξεις όλων εκείνων που έδρασαν αντιχριστιανικά στο όνομα του Χριστού, μέσω της βίας- λεκτικής και πρακτικής- που άσκησαν σε ένα άψυχο μεταλλικό γλυπτό. Πόσο αστείο και πόσο λυπηρό συνάμα»
Αφήνοντας αιχμές για το υπόβαθρο όσων παρερμηνεύουν συμβολισμούς έργων τέχνης, δήλωσε ότι η πολιτεία «ουδέποτε φρόντισε για την μόρφωση και την εικαστική παιδεία στα σχολεία. Οπότε, ιδού τα ολέθρια και τοξικά αποτελέσματα. Αυτή η οπισθοδρομική και σκοταδιστική αντίδραση που επιφυλάχθηκε στο γλυπτό «PHYLAX» δεν συναντήθηκε σε κανένα άλλο μέρος του πολιτισμένου κόσμου, όπου τοποθετήθηκαν γλυπτά μου σε δημόσιους χώρους . Ούτε τα παρομοίασε κανείς με σατανάδες, αγγέλους του διαβόλου και άλλες μεσαιωνικού τύπου απερίσκεπτες και σκοταδιστικές γραφικότητες».
Μετά τα λεκτικά πυρά των τελευταίων 24ωρων σε μέσα ενημέρωσης και κοινωνικά δίκτυα, άγνωστοι πέταξαν λευκές μπογές στο έργο του κ. Γεωργίου, το οποίο τοποθετήθηκε σε στύλο ύψους οκτώ μέτρων σε περίοπτη θέση στην είσοδο του Παλαιού Φαλήρου.
Στον «πόλεμο» που έχει ανοίξει για το έργο, με κατοίκους να επιχειρούν την απόσυρσή του μετά τη συγκέντρωση υπογραφών, ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης, απαντά μέσω του in.gr, πως το γλυπτό δεν πρόκειται να αποσυρθεί και πως η εποχή του σκοταδισμού και του μεσαίωνα δεν υφίσταται πλέον.
Αποκρούοντας του ισχυρισμούς περί συσχέτισης του γλυπτού με τον σατανισμό, τονίζει ότι είναι απαράδεκτη η δαιμονοποίηση έργου τέχνης και η κριτική προς όφελος πολιτικών συμφερόντων. Δεν αποκλείει τα «πολιτικά παιχνίδια» να έχουν προκαλέσει τον σάλο των τελευταίων ημερών.
Επισημαίνει ότι το έργο αποτέλεσε δωρεά ενός διεθνούς εμβέλειας καλλιτέχνη, το οποίο εγκρίθηκε από την οικονομική επιτροπή του δήμου.
Γεωργίου: O διάβολος κατοικεί στις σκοτεινές ψυχές
«Το έργο τέχνης, είτε βρίσκεται σε ιδιωτικούς είτε σε δημόσιους χώρους, σαν στόχο έχει να δημιουργήσει δονήσεις και ερωτηματικά, για να αμφισβητήσει την στατική ισορροπία και να καλέσει το θεατή να συμμετάσχει στο πεδίο της τέχνης και της επικοινωνίας, σε ένα επίπεδο πέραν του ρεαλισμού. Αυτός ήταν, αυτός είναι και αυτός θα είναι ο σκοπός της τέχνης. Διαφορετικά, αν το έργο στέκει στο πόστο του αδιάφορο και άνευ ''φορτίων'', είναι ένα ''ξερό δένδρο'', δίχως αντήχηση και εκτόπισμα. Στην περίπτωση του ''PHYLAX'', έγινε από μερίδα πολιτών η απόλυτη διαστρέβλωση στη θεώρηση και τη λογική του έργου» δήλωσε στο in.gr ο εικαστικός, Κωστής Γεωργίου.
Απαντώντας στην κριτική που έχει ασκηθεί στο έργο του και επιχειρώντας να καταρρίψει τους ισχυρισμούς που συνδέουν το γλυπτό με τον σατανισμό, επισημαίνει: «Όποιος παρακολουθεί την δουλειά μου, γνωρίζει κατ'απόλυτο τρόπο ότι αποφεύγω πάση θυσία την συνάρτηση των έργων μου με στενούς συμβολισμούς αλλά και σχήματα (πολιτικά, οικονομικά, θρησκευτικά), για να παραμένω ελεύθερος και απρόσβλητος από έξωθεν επιδράσεις».
Τονίζει ακόμη ότι ο διάβολος μάλλον κατοικεί στις σκοτεινές ψυχές και τρέφεται στα λιβάδια των τοξικών υπάρξεων. «Τον συναντάς στην κακία, το μίσος, την εμπάθεια, τον εγωισμό και την αλαζονεία, χαρακτηριστικά τα οποία νομίζω ότι τα απαντά κανείς στις πράξεις όλων εκείνων που έδρασαν αντιχριστιανικά στο όνομα του Χριστού, μέσω της βίας- λεκτικής και πρακτικής- που άσκησαν σε ένα άψυχο μεταλλικό γλυπτό. Πόσο αστείο και πόσο λυπηρό συνάμα»
«Η πολιτεία ουδέποτε φρόντισε για την εικαστική παιδεία»
Αφήνοντας αιχμές για το υπόβαθρο όσων παρερμηνεύουν συμβολισμούς έργων τέχνης, δήλωσε ότι η πολιτεία «ουδέποτε φρόντισε για την μόρφωση και την εικαστική παιδεία στα σχολεία. Οπότε, ιδού τα ολέθρια και τοξικά αποτελέσματα. Αυτή η οπισθοδρομική και σκοταδιστική αντίδραση που επιφυλάχθηκε στο γλυπτό «PHYLAX» δεν συναντήθηκε σε κανένα άλλο μέρος του πολιτισμένου κόσμου, όπου τοποθετήθηκαν γλυπτά μου σε δημόσιους χώρους . Ούτε τα παρομοίασε κανείς με σατανάδες, αγγέλους του διαβόλου και άλλες μεσαιωνικού τύπου απερίσκεπτες και σκοταδιστικές γραφικότητες».
«Πώς θα σχολίαζαν άραγε όλους εκείνους που μου ζητούν να εγκαταστήσω έργα μου σε δημόσιους χώρους στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό; Μήπως με την ίδια ευκολία θα χαρακτήριζαν και αυτούς ως ηλίθιους και άσχετους, ή πάλι μήπως ως «σατανιστές», νεφελίμάδες, νιχτσεράδες και όποια άλλη ανοησία τους κατέβει στο μυαλό; Διαλέγετε και παίρνετε. Η "παγκόσμια συμπαιγνία και η διαπλοκή στα πόδια σας» προσθέτει ακόμη.
«Ο δήμαρχος βάλλεται από πολιτικάντικα τερτίπια»
Κριτική ασκεί στη στάση της αντιπολίτευσης του Παλαιού Φαλήρου, ενώ διατείνεται ότι ο δήμαρχος βάλλεται από «παιχνιδάκια και πολιτικάντικα τερτίπια, γιατί αντί ψελλισμάτων και ψευδοβαρύγδουπων λόγων, αντιπαραθέτει έργο μοναδικό στην Ελλάδα και ειδικά στο δήμο Παλαιού Φαλήρου, όπου οι πολίτες του αναθέτουν με ύψιστα ποσοστά το τιμόνι του δήμου για τέσσερις συνεχείς τετραετίες».Ελισάβετ Σταμοπούλου
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου