Σάββατο 8 Απριλίου 2017

Ψάρεμα χάρηκα στο Χορευτό του Πηλίου

No.1049. Ψάρεμα χάρηκα στο Χορευτό του Πηλίου
--------------------
"...Ψάρεμα χάρηκα στο Χορευτό του Πηλίο, με δική μου βάρκα, δικά μου δίχτυα, δικά μου παραγάδια και δικές μου πετονιές, κι όλα τα σύνεργα της ψαρικής του χεριού φερμένα απ' έξω. Εκεί είχα και τις μεγαλύτερες επιτυχίες, όπως μια μέρα που έπιασα με ένα κομμάτι δίχτυ είκοσι οργιών τριάντα οκάδες μπαρμπούνια και τα ξεψάρωσα στον καφενέ με τα βιολιά...
...Στο Χορευτό και σ' όλη την Πηλιορείτικη ακρογιαλιά, από τις Σπηλιές απάνω ως τον Καλόγερο και τον Άη Γιάννη κάτω, γνώρισα αληθινά και αγάπησα την θάλασσα. Ξεκινώντας πριν βασιλέψη ο ήλιος έρριχνα πρώτα τα δίχτυα, ύστερα τα παραγιάδια, και τελευταίες τις χοντρές πετονιές. Διάλεγα μια στρωτή ακρογιαλιά για ξενύχτι κ' έσερνα την βάρκα να πατήση το ακρογιάλι...
...Λιγοστός, κομματιαστός ήταν ο ύπνος μου ως το πρωτοχάραμα, που σημαδεύονταν πέρα, μακρυά, στο σμίξιμο ουρανού και θάλασσας. Ανοιγοκλείνοντας κάθε τόσο τα βλέφαρα, μετρούσα το πέρασμα της ώρας με το δρόμο, που είχαν κάνει απάνωθε μου περπατιάρικα τ' άστρα...
...Πριν ζεστάνη η μέρα τα μαζεύαμε όλα, σηκώναμε τα δίχτυα κι ό,τι άλλο είχαμε στον γιαλό και γυρίζαμε στο Χορευτό"
Κομμάτια κειμένου από τα "Σκόρπια φύλλα της Ζωής μου" του Γεωργίου Δροσίνη.
Για την σχέση του Δροσίνη με το ψάρεμα διαβάστε επίσης το άρθρο του Γρηγόρη Καρταπάνη:
http://www.taxydromos.gr/…/235554-grhgorhs-kartapanhs-to-ps…
O Δροσίνης έχοντας παντρευτεί Ζαγοριανή ερχόνταν στην περιοχή και το Χορευτό κυρίως τα καλοκαίρια από το 1899 εως το 1911.
ΣΗΜ. Η φωτογραφία αυτή του Χορευτού είναι ίσως η παλαιότερη που υπάρχει. Ανήκει στην ίδια σειρά των φωτογραφιών
του Δ. Μιχαηλίδη (όπως αυτή της Αγριάς) κάπου στα τελευταία δεκαπέντε χρόνια του 19ου αιώνα. Προέρχεται από το αρχείο του ΔΗ.Κ.Ι. αλλά υπάρχει και στο αρχείο Ε.Λ.Ι.Α. Εκδόθηκε αργότερα από τον Στουρνάρα ώς καρτ ποστάλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου