Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Συγγραφέας του μήνα: Αλκυόνη Παπαδάκη

Συγγραφέας του μήνα: Αλκυόνη Παπαδάκη

Η  Αλκυόνη Παπαδάκη  γεννήθηκε στο Νιο Χωριό, κοντά στα Χανιά. Αφού αποφοίτησε από τη Γαλλική Σχολή, ήρθε στην Αθήνα με το όνειρο να αλλάξει τον κόσμο. Με την εμφάνισή της στη λογοτεχνία κατέκτησε το αναγνωστικό κοινό, το οποίο την ακολουθεί πιστά σε όλη τη συγγραφική πορεία της. Τα έργα της ανήκουν στη σύγχρονη μυθιστορία και διακρίνονται για την προσωπική, λυρική γραφή της. Η ποιητική έκφραση της συγγραφέως ξεδιπλώνεται με ιδιαίτερο τρόπο στα έργα της Το τετράδιο της Αλκυόνης και Ξεφυλλίζοντας τη σιωπή. Τα υπόλοιπα βιβλία της αποτελούν μυθιστόρημα που καταγράφουν με ευαισθησία αλλά και ρεαλισμό την ανθρωπογεωγραφία της ελληνικής κοινωνίας μέσα στις δεκαετίες, αφήνοντας πάντα το δικό της ελπιδοφόρο αποτύπωμα στην εποχή της βαθιάς αξιακής κρίσης.
Αυτήν τη χρονική περίοδο, τι διαβάζετε; Συνήθως διαβάζετε ένα βιβλίο τη φορά ή και περισσότερα;
Διαβάζω την Αυτοβιογραφία του φωτός του αγαπημένου μου Γιώργου Γραμματικάκη και έχω επικεντρωθεί σ’ αυτό.
Η σχέση σας με το βιβλίο πότε ξεκίνησε; Ένα αγαπημένο βιβλίο-σταθμός από το παρελθόν που διαβάσατε και θα το προτείνατε σε άλλους;
Η σχέση μου με το βιβλίο ξεκίνησε από παιδί. Πριν ακόμη μάθω να διαβάζω άκουγα τη μητέρα μου που μας διάβαζε στις βεγγέρες διάφορα μυθιστορήματα. Θυμάμαι ότι το πρώτο βιβλίο που λάτρεψα ήταν Ο μικρός πρίγκιπας. Πολλοί συγγραφείς από κει και μετά επηρέασαν τη σκέψη μου και τα συναισθήματα μου όπως ο Καζαντζάκης, ο Βενέζης, ο Λουντέμης, ο Μυριβήλης και άλλοι.
Έχετε έναν/μία ήρωα/ηρωίδα από τα βιβλία σας που να «αγαπάτε» περισσότερο; Να τον/την σκέφτεστε συχνότερα; Να ταυτίζεστε με αυτόν/αυτήν;
Όλους τους ήρωες των βιβλίων μου τους αγάπησα. Όταν έγραφα γι’ αυτούς, ταυτιζόμουν φυσικά με την ψυχολογία τους. Αλλά δεν άφησα κανέναν να με ακολουθήσει… Γενικά στη ζωή μου μ’ ενδιαφέρει το παρακάτω.
Πείτε μας δυο λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο «Μια ατέλειωτη φυγή».
Το τελευταίο βιβλίο μου Μια ατέλειωτη φυγή είναι πολύ κοντά στη δική μου σκέψη, στα προσωπικά μου συναισθήματα. Άλλωστε έχω πει κι άλλη φορά, πως αν έβαζα έναν τίτλο στη ζωή μου, θα ήταν αυτός του βιβλίου.
Γράφετε κάτι νέο αυτήν την περίοδο ή σκέφτεστε να γράψετε κάτι; Αν ναι, ποιο είναι το κεντρικό του θέμα;
Δεν γράφω αυτήν την περίοδο. Συγκεντρώνω υλικό, εικόνες, γεγονότα, αναμνήσεις.
Μια συμβουλή, μια σκέψη που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας.
Να μην ξεχνάνε ποτέ, να κάνουν μια τρυφερή παρέμβαση ομορφιάς στην καθημερινότητά τους.

Βιβλιογραφία
Τα βιβλία της Αλκυόνης Παπαδάκη κυκλοφορούν αποκλειστικά από τις εκδόσεις Καλέντη.
● Το κόκκινο σπίτι
● Η μπόρα
● Το χρώμα του φεγγαριού
● Σκισμένο ψαθάκι
● Αμάν… αμάν!
● Οι κάργιες
● Σαν χειμωνιάτικη λιακάδα
● Το τετράδιο της Αλκυόνης
● Βαρκάρισσα της χίμαιρας
● Στον ίσκιο των πουλιών
● Ξεφυλλίζοντας τη σιωπή
● Στο ακρογιάλι της ουτοπίας
● Το ταξίδι που λέγαμε
● Αν ήταν όλα… αλλιώς
● Τι σου είναι η αγάπη τελικά…
● Σ’ ένα γύρισμα της ζωής
● Θα ξανάρθουν τα χελιδόνια
● Μια ατέλειωτη φυγή
ΠΗΓΉ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου